Afla de ce nu trebuie sa te ingrijorezi pentru situatii ce urmeaza sa apara

Una dintre cele mai mari provocari pentru sanatatea nostra este starea de ingrijorare. Cu atata incertitudine si potential pentru dezastru in lume, inclusiv catastrofe naturale si cele provocate de om, este uluitor faptul ca ramanem sanatosi. Din nefericire, ingrijorarea ne poate debiliza si ne poate paraliza prin drenarea resurselor noastre mentale si fizice, adesea facandu-ne incapabili sa ne ocupam de situatia imediat urmatoare. Daca devine obisnuinta, ingrijorarea creste nivelul anxietatii si stresului si, prin urmare, nu putem avea o viata productiva si placuta.

Unii oameni cred ca ingrijorarea poate preveni situatiile proaste, insa infoiala si fricii cuprinse in actul de ingrijorare are un impact enorm asupra sanatatii.

Daca nu ne putem opri in intregime din a ne ingrijora, putem lua masuri pentru a o atenua.

Ingrijorarea si rezolvarea problemelor sunt doua lucruri diferite. Rezolvarea problemelor presupune evaluarea unei situatii cat mai obiectiv posibil si apoi gasirea unor solutii concrete pentru rezolvarea acesteia. Ingrijorarea, pe de alta parte, rareori conduce la o solutie. In schimb, aceasta implica, in general, obsesia fata de problema, ceea ce duce la anxietate si stres mai mare. Cu alte cuvinte, indiferent cat timp petreceti sa va ganditi la lucrul cel mai rau care se poate intampla, nu mai sunteti in stare sa fiti capabili sa il rezolvati daca s-ar intampla.

Deoarece ingrijorarea implica, in general, evenimentele viitoare, practicarea meditatiei poate sa o atenueze prin concentrarea atentiei asupra prezentului. Spre deosebire de schimbarea sau provocarea gandurilor voastre ingrijoratoare, atentia implica observarea si eliberarea acestora.

In cele din urma, ingrijorarea cronica pune in pericol sanatatea mentala si fizica. Pentru a preveni efectele daunatoare ale ingrijorarii, precum slabirea sistemului imunitar, ulcerul, intestinul iritabil, iritatiile pielii, depresia si altele asemanatoare, puteti practica diferitele strategii care pot ajuta la oprirea obiceiului de a va ingrijora.

In consecinta, atunci cand nu incercati sa le controlati, gandurile voastre de ingrijorare se vor indeparta incet si vor disparea in curand. Numai atunci cand va concentrati pe grijile care urmeaza sa apara, va veti pierde perspectiva.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.