Importanta legumelor in alimentatie

Bogatia leguminoaselor in vitamine si minerale este principalul motiv pentru care acestea sunt utilizate in mod obisnuit la gatitul diverselor feluri de mancare si la prepararea salatelor. Acest grup de plante este cunoscut ca sursa excelenta atat de proteine, ​cat si de fibre. Fibrele sunt esentiale pentru ca organismul sa reuseasca sa echilibreze glicemia si sa scada nivelul de colesterol din fluxul sanguin. De asemenea, previn constipatia.

Leguminoasele abunda si ele in vitamine si minerale, motiv pentru care sunt utilizate pe scara larga in supe, salate si smoothie-uri. Contin si o cantitate semnificativa de fier, zinc si magneziu. Fierul are in principal sarcina de a transporta oxigenul prin globulele rosii. Zincul este implicat in mentinerea sanatatii atat a sistemului nervos, cat si a sistemului reproducator. De asemenea, ajuta la sustinerea sistemului imunitar al organismului. Nu in ultimul rand, magneziul este implicat in producerea de energie si in mentinerea sanatatii nervilor, a muschilor si a oaselor.

De obicei, legumele sunt bogate in vitaminele A, K si in complexul de vitamina B. Vitamina A promoveaza o vedere buna, actioneaza, de asemenea, ca antioxidant care protejeaza foarte bine celulele. Vitamina K mentine sanatatea oaselor, iar complexul de vitamnina B ajuta la metabolismul grasimilor, al carbohidratilor si al proteinelor, astfel incat organismul sa dispuna de mai multa energie. Componentele dominante ale vitaminei B gasite in leguminoase includ vitamina B1 si vitamina B6. 

Consumul de leguminoase este capabil sa reduca nivelul de colesterol din organism. Este de maxima importanta mentinerea nivelului de colesterol sub control, deoarece colesterolul excesiv dauneaza inimii si poate declansa obezitatea.

Leguminoasele sunt bogate in fibre, necesare, la randul lor, pentru organism, in special pentru a-si desfasura activitatile digestive. Fibra asigura defalcarea corecta a aportului alimentar pentru o mai eficienta abilitate de absorbtie a nutrientilor. Tulburarile digestive, precum si constipatia, sunt evitate si pot fi tratate prin consumul de leguminoase.

Etapa menopauzei provoaca un adevarat disconfort. Femeile care se afla in acest stadiu al vietii experimenteaza schimbari drastice in corpul lor. Consumul de leguminoase este cunoscut pentru ameliorarea efectelor menopauzei la femei. Se vor atenua bufeurile, schimbarile de dispozitie si multe alte simptome.

Alergia la alimente este cauzata, in general, de incapacitatea sistemelor imune de a fi rezistente la numite tipuri de alimente.  Consumul de leguminoase poate ajuta in combaterea si la tratarea alergiilor, deoarece antioxidantii sai sunt capabili sa optimizeze sistemul imunitar.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.