3 moduri de a consuma mancare mai sanatoasa

O mancare mai sanatoasa si echilibrata poate aduce multe beneficii. Mancarea si bauturile consumate pot afecta capacitatea de a combate infectiile si pot mari riscul problemelor de sanatate la varste mai inaintate – obezitate, boli de inima, diabet si diferite tipuri de cancer.

In ce consta o dieta sanatoasa?

Depinde de diferiti factori, de exemplu varsta si nivelul de activitate sau produsele disponibile in comunitate. Dar exista peste tot solutii comune care contribuie la o viata mai sanatoasa si mai lunga.

Varierea produselor

Corpul este incredibil de complex si niciun produs (cu exceptia laptelui matern pentru sugari) nu contine toti nutrientii necesari pentru functionarea optima. Prin urmare, este necesar sa se adopte o dieta diversificata bazata pe produse nutritive si proaspete. Cateva modalitati de a asigura o dieta echilibrata:

  • combinarea alimentelor de baza (grau, porumb, orez si cartofi) cu leguminoase (linte, fasole), cu multe fructe, legume proaspete si produse de origine animala (carne, peste, oua si lapte) de exemplu;
  • alegerea cerealelor integrale (porumb, mei, ovaz, grau si orez brun) bogate in fibre si mai satioase;
  • carne mai slaba;
  • fierberea, nu prajirea produselor;
  • pentru gustari, legume crude, nuci nesarate si fructe proaspete, evitand produsele bogate in zahar, grasimi sau sare.

Mai putina sare

Prea multa sare poate provoca hipertensiune arteriala, un factor de risc major pentru bolile de inima si accidentele vasculare cerebrale. La nivel mondial, in general se consuma prea multa sare – in medie de 2 ori limita recomandata de OMS (5 grame pe zi, echivalentul unei lingurite). Cateva modalitati de a reduce aportul de sare:

  • evitarea adaugarii de sare la pregatirea meselor si reducerea consumului de sosuri si condimente sarate (cum ar fi sosul de soia);
  • optarea pentru produse proaspete, nesarate, in locul produselor procesate;
  • citirea cu atentie a ingredientelor, alegand produse cu un continut scazut de sodiu.

Reducerea consumului anumitor grasimi

Excesul de grasime – in special grasimea proasta – creste riscul de obezitate, boli de inima si atac de cord.  Cateva modalitati de a reduce consumul de grasimi:

  • a se inlocui untul, slanina cu uleiuri mai sanatoase;
  • consumul de pui si peste, fiind mai putin bogate in grasimi.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.