Semintele de chia sunt eficiente pentru a pierde in greutate?

Unele studii sustin ca un consum regulat de seminte de chia este eficient pentru a pierde in greutate. In ultimii ani, aceste seminte au devenit un asa-numit superaliment popular. Semintele de chia sunt bogate in fibre – contin 4,69 g de proteine ​​pe portie.

Atat fibrele, cat si proteinele pot suprima temporar apetitul, facand o persoana sa se simta mai plina pentru mai mult timp. Mai mult, fiecare portie de seminte de chia contine doar 138 de calorii.

Oamenii de stiinta au inceput de curand sa studieze beneficiile potentiale de slabire ale semintelor de chia. Unele dintre aceste studii au aratat rezultate promitatoare, dar datele sunt departe de a fi concludente.

Deocamdata, exista putine studii care sa confirme ca semintele de chia pot ajuta la pierderea in greutate. De asemenea, este clar ca semintele de chia nu inlocuiesc o dieta sanatoasa si exercitiile fizice.

Cu toate acestea, persoanele interesate sa slabeasca ar trebui sa ia in considerare adaugarea semintelor de chia in dieta lor. Sunt un inlocuitor hranitor si sanatos pentru alimentele cu continut ridicat de calorii si o sursa excelenta de fibre.

Semintele de chia contin, de asemenea, multi antioxidanti si sunt o sursa bogata de acizi grasi omega-3.  Cercetarile actuale sugereaza ca semintele de chia pot oferi unele dintre urmatoarele beneficii pentru sanatate:

  • o reducere a inflamatiei, posibil datorita continutului de antioxidanti;
  • un control mai bun al zaharului din sange, care poate ajuta la gestionarea diabetului;
  • obiceiuri intestinale mai regulate, inclusiv ameliorarea constipatiei;
  • tensiune scazuta;
  • sange mai subtire datorita continutului de omega-3, care poate preveni formarea cheagurilor de sange;
  • niveluri imbunatatite de colesterol.

Cum se adauga semintele de chia in dieta

Este bine sa se consume semintele de chia crude. Pentru persoanele care doresc sa manance cantitati mai mari de seminte de chia, exista mai multe modalitati simple de a le adauga in dieta si anume:

  • Se adauga o lingura de seminte de chia la un smoothie de dimineata;
  • Se presara semintele de chia deasupra unei salate;
  • Se foloseste faina de chia;

Se face apa de chia inmuind semintele de chia – 1 parte la 16 parti de apa timp de 20-30 de minute. Se bea ca atare sau se pune miere, lamaie sau suc de fructe pentru a adauga aroma.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.