Dieta alimentara pentru copii

In functie de varsta, greutate si activitatile pe care le desfasoara zilnic, copiii au nevoie de aproximativ 1000 – 1400 de calorii pe zi.

Importanta laptelui in dieta alimentara pentru copii

Laptele este o parte importanta in dieta unui copil mic. Ofera calciu si vitamina D, care ajuta la construirea oaselor puternice. Copiii ar trebui sa isi extraga 700mg de calciu si 600 UI (unitati internationale) de vitamina D – care ajuta la absorbtia calciului) pe zi. Aceasta nevoie de calciu este satisfacuta daca cei mici primesc doua portii recomandata de produse lactate. Dar aceste portii asigura o cantitate redusa de vitamina D necesara, astfel ca medicii recomanda adesea suplimentele. Medicul pediatru al fiecarui copil va anunta parintii daca este nevoie de administrarea vitaminei D.

In general, copiii cu varste cuprinse intre 12-24 luni ar trebui sa bea lapte integral pentru a isi furniza grasimile alimentare de care au nevoie pentru cresterea normala si dezvoltarea creierului. Daca excesul de greutate sau obezitatea reprezinta o problema – sau daca exista un istoric familial de obezitate – parintii trebuie sa discute cu medicul pediatru despre administrarea laptelui cu 2% grasimi reduse. Dupa varsta de 2 ani, majoritatea copiilor pot trece la lapte cu continut scazut de grasimi (1%) sau fara grasimi.

Unii copii pot respinge laptele de vaca de la inceput, deoarece nu are gustul laptelui matern sau al formulei. Daca cel mic are cel putin 12 luni si prezinta aceasta dificultate, parintii pot amesteca laptele integral cu niste formula sau lapte matern. Amestecul va fi reglat lent, astfel incat sa devina 100% lapte de vaca.

Alti copii refuza complet produsele din lapte. Parintii pot gasi alte surse de calciu, cum ar fi bauturile din soia, sucurile care contin calciu, paine, fasole uscata gatita si legume de culoare verde inchis, precum broccoli.

Fierul este foarte important in dieta alimentara pentru copii. Ei ar trebui sa primeasca 7mg de fier zilnic. In caz contrar, deficitul de fier poate afecta cresterea si poate duce la probleme de invatare si comportament. Alimentele bogate in fier sunt: carne, peste, cereale, fasole, tofu. Atunci cand servesc mese bogate in fier, trebuie incluse si alimente care contin vitamina C: rosii, broccoli, portocale, capsuni – care imbunatatesc absorbtia.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.